Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

USR: Șoferii din București și Ilfov vor plăti polițe duble din cauza incompetenței șefilor ASF, puși de PSD-PNL și plătiți cu 15 salarii pe an

Pentru că Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), condusă de politruci plătiți cu 15 salarii pe an și mii de euro pe lună, nu este capabilă să găsească formula de calcul prin care să fie taxați șoferii indisciplinați și care provoacă accidente, vor fi pedepsiți toți șoferii din București și Ilfov. Ei vor fi obligați să plătească polițe RCA chiar și duble față de șoferii din restul țării, în timp ce în Parlament zac, blocate de PSD și PNL, proiectele USR care ar fi dus la scăderea polițelor RCA și ar fi garantat că șoferii prudenți și disciplinați nu sunt penalizați fără temei.

„Ni se spune că Bucureștiul și Ilfovul vor avea tarife mai mari deoarece se produc mai multe accidente. Oare toți șoferii de acolo sunt indisciplinați? Oare nu există șoferi care conduc prudent? Și, dacă există, de ce să sufere ei pentru că niște băieți dintr-un birou nu au fost în stare să facă o formulă de calcul care să taxeze indisciplinații? Până nu vom avea o Autoritate de Supraveghere Financiară care chiar să supravegheze piața, nu doar să își încaseze salariile grase, în fiecare an vom auzi aceleași texte: polițele RCA se vor scumpi, șoferii vor plăti mai mult”, afirmă senatorul USR Cristi Berea.

În teorie, prețurile polițelor RCA sunt plafonate de peste un an. În practică, însă, dincolo de faptul că premierul Ciolacu a profitat, iar, de ocazie ca să se laude în fața camerelor cum rezolvă el problema, prețurile au tot crescut. Cauza este politizarea ASF și tradiționala rețetă a recompensării politrucilor, rețetă prin care PSD și PNL au pus pe butuci aproape toate instituțiile statului.

USR a cerut constant ca ASF să fie condusă de profesioniști care să înțeleagă mecanismul piețelor financiare, astfel încât să fie capabili să le supravegheze. Sub conducerea a diverși politruci numiți de PSD și PNL, patru falimente au zguduit piața și i-au costat pe șoferi – prin polițele tot mai scumpe pe care le-au plătit – nu mai puțin de 1,2 miliarde de euro. Din această sumă, care reprezintă aproximativ de 5 ori bugetul orașului Craiova, mai sunt de plată 800 de milioane de euro și USR a avertizat că acestea se vor resimți, din nou, în polițele RCA.

Niciunul din politrucii puși de PSD și PNL nu a răspuns pentru rezultatele dezastruoase ale ASF în ceea ce privește supravegherea pieței de asigurări. Ba, din contră, șefii ASF au fost recompensați cu salarii uriașe, bonusuri de performanță și tot felul de prime. De exemplu, în 2023, anul falimentului Euroins, Nicu Marcu, fostul președinte al ASF (propus de PNL), a încasat un salariu lunar net de peste 12.000 de euro, la care a adăugat primă de vacanță, primă de performanță și primă cu ocazia zilei ASF, fiecare în valoare de încă un salariu.

În timp ce politrucii PSD și PNL și-au burdușit conturile pe spatele șoferilor, în Parlament zac proiectele USR care ar fi dus la reducerea polițelor RCA și i-ar fi protejat pe șoferii prudenți. Sub semnătura deputatului USR Claudiu Năsui, USR a depus o inițiativă de modificare a legii RCA în sensul eliminării factorilor care scumpesc artificial această asigurare obligatorie: suprataxarea clienților prudenți și subvenționarea clienților cu risc ridicat, respectiv suprataxarea serviciilor prestate și decontate de unele service-uri auto în baza asigurărilor RCA. De asemenea, senatorul USR Cristi Berea a depus un proiect de lege pentru păstrarea clasei bonus-malus – și, implicit, a reducerii de preț aferente – timp de 3 ani de la data încheierii ultimului contract RCA, în cazul înstrăinării sau radierii unui vehicul. În prezent, bonificația se pierde la vânzarea automobilului, deși ea ar trebui să-i vizeze pe șoferii prudenți și disciplinați, nu mașina. Ambele proiecte sunt blocate în sertarele comisiilor din Camera Deputaților.



Go to top