Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR PLUS Claudiu Mureșan: ”Lucrăm la realizarea unui cadru legistativ şi fiscal stabil, transparent, care să încurajeze digitalizarea”

Senatorul USR PLUS Claudiu Mureșan, președintele Comisiei pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital a Senatului susține că accelerarea și extinderea digitalizării administrației fiscale reprezintă o cale de a stopa procesul de scădere a veniturilor la buget, pornind de la intenția declarată a Guvernului și Parlamentului de a nu majora taxe și impozite în perioada următoare.

În cadrul videoconferinței organizată de Ziarul Bursa pe tema "SISTEMUL BANCAR DUPĂ UN AN DE PANDEMIE", Claudiu Mureșan a pledat pentru accelerarea procesului de digitalizare atât a economiei românești dar, în special, a adminstrației de stat și a tuturor instituțiilor cu care cetățeanul intră în contact.

Mesajul central adresat participanților de către senatorul USR PLUS Claudiu Mureșan, președintele Comisiei de buget, finanțe și piață de capital din Senat este că cetățeanul digitalizat si eficent va forta si restul institutiilor să se digitalizeze.  Telemunca, digitalizarea, implementarea noile tehnologii în general, vor transforma radical societatea în ansamblul sau, vor eficientiza activitatea multor firme și vor influența structura viitoare a pieței muncii și nu numai.

Iată, în continuare textul integral al intervenției senatorului USR PLUS Claudiu Mureșan în debutul videoconferinței organizată de Ziarul Bursa pe tema "SISTEMUL BANCAR DUPĂ UN AN DE PANDEMIE":
 
”Vă mărturisesc că, dat fiind faptul că am lucrat în banking o perioada importantă, abia aștept să aud de la dvs., mulți având experiență în acest sector special, care vă sunt așteptările legate de banking-ul viitorului.
Eu am ales sa vorbesc astăzi despre o temă foarte actuală, fierbinte aș spune, din perspectiva accidentului epidemiologic pe care l-am trăit cu toții și a concluziilor pe care le-am tras dupa un an foarte complicat pentru toata lumea.
Aceasta se referă la Evoluţia digitalizării forțată de criza sanitară
Epidemia de COVID-19 este o tragedie medicală, fără îndoială, dar criza economică şi socială care însoțit-o, a fost și continua sa fie la fel de gravă. Si dacă economiei nu i se permite să iasă din blocaj cât mai curând posibil, lucrurile se vor complica si mai mult.
Criza generată de pandemia COVID-19 în întreaga lume, a accelerat procese demarate de multă vreme, dar cu o evoluție lentă, cum ar fi: automatizarea, digitalizarea sau implementarea muncii la distanță.
Accelerarea și extinderea digitalizării administrației fiscale o vedem ca pe o cale de a stopa procesul de scădere a veniturilor la buget, luând în considerare intenția declarată a Guvernului și Parlamentului de a nu majora taxe și impozite în perioada următoare.
Se constată că există câteva industrii câştigătoare în această conjunctură economică nefavorabilă determinată de pandemie. Si ma refer aici la industria IT şi tot ce ţine de digitalizare.
Companiile care considerau digitalizarea ca fiind o acțiune ce mai poate aştepta, iatã ca au fost forţate să îmbrăţişeze transformarea digitală „pe repede înainte’. Comertul electronic a înflorit în aceasta perioada complicata, iar curierii aleargă să satisfacă comenzile într-o evoluție puternic crescătoare.
Istoria ne-a învăţat că, în general, situațiile de criză socială – războaie, epidemii, foamete - au dus, fie la revolte sociale fie la accelerarea dezvoltării tehnologice. Suntem intr-unul din aceste momente în care, din fericire, se vede că umanitatea a ales calea accelerării progresului tehnologic.
Dacă analizăm efectele crizelor economice din trecut, putem prezice că vizionarii care vor fi capabili să se adapteze, să îşi reinventeze business-urile şi să identifice oportunităţile care apar în perioada de criză vor fi marii câştigători.
Este evident că digitalizarea în sectorul public înseamnã mult mai putina birocraţie. Este la fel de evident ca aceasta va face mai uşoară viaţa sectorului privat şi va duce la reducerea costurilor, atât în bugetele publice, cât şi în cele private.
Multe companii private au fost nevoite sa treacă la digitalizare peste noapte de la începutul pandemiei pentru a supravieţui, iar instituţiile publice au făcut de asemenea câţiva paşi de apreciat în această direcţie, cel puţin pe durata stărilor de urgenţă și alertă.
Dar există încă loc de îmbunătăţit şi măsurile de digitalizare luate pe durata stărilor impuse de-a lungul pandemiei, trebuie să devină noua normalitate şi atunci când stările amintite vor înceta.
Operatorii din telecomunicaţii, cei care au jucat un rol important în dinamica economiei digitale, se află şi ei într-o cursă permanentă de a ţine pasul cu inovaţiile tehnologice, pentru a-şi eficientiza şi îmbunătăţi propriile operaţiuni, mai ales în contextul presiunii ridicate exercitate de criza pandemică.
Fiind unul dintre sectoarele economiei unde tehnologia dictează mersul lucrurilor, este firesc ca jucătorii telecom sa fie preocupaţi de automatizarea şi digitalizarea modului în care interacţionează cu banca, dar nu numai.
Au existat multiple solicitări din partea clienţilor care căutau soluţii noi, digitale în efectuarea plăţilor pentru a reduce intervenţia manuala. As da exemplu ING care este încă din 2018, de când a renunţat la operaţiunile din sucursale, o bancă 100% digitală, astfel că solicitările clienţilor se aliniază cu direcţia urmărită.
Așadar, viitorul înseamnă că trebuie să renunţăm tot mai mult şi la formularele pe hârtie şi să putem trimite solicitări în calitate de clienți direct în portalul de plăţi online.
Robustețea bugetului prin prisma creșterii veniturilor sale depinde de disciplina financiară, de un regim fiscal cât mai corect, coroborat cu extinderea bazei de impozitare. Digitalizarea sistemului de colectare este esențială în acest scop și trebuie gândită în relație cu reforma administrației publice;
O preocupare constantă pentru perioada următoare o va reprezenta crearea unei legislații care să încurajeze investițiile în tehnologiile de vârf, în infrastructura, in soft si hard destinat procesului de digitalizare.
Digitalizarea trebuie să fie percepută ca un lucru necesar, firesc în evoluția lucrurilor și un deziderat obligatoriu de atins, lucru realizabil doar în condițiile unui cadru legislativ și fiscal stabil, transparent și nevolatil.
În implementarea proceselor de digitalizare, considerăm că băncile vor avea un rol major, având implicații și interes în această zonă. Reducerea costurilor, îmbunătățirea performanței în relațiile cu clienții, performanța proceselor bancare vor avea la bază un proces educațional complex în vederea elaborării și perfecționării unei lumi digitale viitoare. Si cand spun „proces educational” ma gandesc la oportunitatea pe care Dvs, bancherii, o aveti, de a va învata actualii, dar si viitorii clienti ai bancilor sa foloseasca produsele si serviciile care au in spate procese digitalizate. Astfel, facand asta, avand deja experienta cu sectorul pe care Dvs îl reprezentati, unul digitalizat si eficent, oamenii vor forta si restul institutiilor sa se digitalizeze.  
Concluzionând, consider că telemunca, digitalizarea, implementarea noile tehnologii în general, vor transforma radical societatea în ansamblul sau, vor eficientiza activitatea multor firme și vor influența structura viitoare a pieței muncii și nu numai.
Așa că, digitalizarea trebuie să fie un obiectiv, un deziderat al tuturor.”
 



Go to top