Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR Andrei Postică: ”Minciunile domnului Grindeanu au picioare foarte scurte. Podul de la Brăila va fi un muzeu în aer liber!”

Senatorul USR de Galați, Andrei Postică, îl acuză pe Ministrul Transporturilor, PSD-istul Sorin Grindeanu, că se face direct vinovat de întârzierile la lucrările de la Podul de la Brăila, cel mai important proiect de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani.

Într-o declarație politică, senatorul Andrei Postică argumentează că riscul ca la inaugurare Podul de la Brăila să devină un mare muzeu în aer liber, precum alte proiecte gestionate de minștri PSD.

Andrei Postică: ” Ce face domnul Sorin Grindeanu acum este una din specialitățile miniștrilor transporturilor de la PSD: fuga de răspundere. În loc să facă tot ce-i stă în putință pentru recuperarea întârzierilor, Sorin Grindeanu este preocupat cum să dea mai convenabil vina pe constructorul japonez. Este clar că proiectul – pod și drumuri – este departe de a fi gata. Podul japonez este aproape gata, drumurile românești sunt, ca toate drumurile românești construite de PSD, în întârziere.”

De asemenea, în declarația sa politică, senatorul USR de Galați, Andrei Postică, arată și faptul că ministrului Grindeanu pare să nu înțeleagă este colosala importanță strategică pe care de 7 luni încoace a căpătat-o zona Galați-Tulcea-Constanța, în condițiile în care războiul din Ucraina a făcut din zona Tulcea-Galați-Brăila cel mai important hub de pe ruta cerealelor din Ucraina către lume și  că de starea infrastructurii din zona aceasta depind viețile a sute de milioane de oameni din Africa.

Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
 
”Minciunile domnului Grindeanu au picioare foarte scurte.

În urma vizitei de la Podul de peste Dunăre Brăila, ministrul Grindeanu ne-a transmis că podul se va deschide în 2022, însă dacă ar exista anumite întârzieri ar trebui să ne uităm la graficul de lucrări asumat de constructor.

Ce vrea să ne spună domnul ministru al Transporturilor, de fapt, este că Podul de peste Dunăre de la Brăila, cea mai mare și mai importantă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani, se pregătește să intre în impresionanta, lungă și rușinoasă galerie a lucrărilor de infrastructură transformate în muzee în aer liber. Un pod de doi kilometri lungime şi înalt de aproape 200 de metri se pregătește să devină cel mai lung și cel mai înalt muzeu din Europa. Va fi și cel mai scump muzeu de pe continent, pentru care Uniunea Europeană va fi plătit cam 350 de milioane de euro. Căci da, din valoarea totală a proiectului, aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană.

Până când domnul Grindeanu a devenit ministrul Transporturilor, Podul de la Brăila se finaliza la termen, undeva la finalul lui 2022. Acum, brusc, domnul Grindeanu ne spune că au apărut informații noi și că s-a depus o solicitare la CNAIR de prelungire a termenului de finalizare. Până în 2025. Dar, ne asigură domnul ministru Grindeanu, că podul o să fie gata până la finalul anului.
 
La sfârșitul verii, stadiul fizic de execuție al proiectului, era de 55%, pod și drumuri adiacente și se pare că nu podul în sine duce procentele în jos, ci drumurile de legătură. În mai 2021, fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă, arăta că din neglijență, din nepăsare, din lipsă de profesionalism, din cine știe ce alte cauze, miniștrii PSD-iști – ai Transporturilor, au ignorat cu totul problema drumurilor de legătură pentru podul de la Brăila: nu s-au făcut licitații la timp, nu s-au semnat contracte... problema nu exista.

Ce face domnul Sorin Grindeanu acum este una din specialitățile miniștrilor transporturilor de la PSD: fuga de răspundere. În loc să facă tot ce-i stă în putință pentru recuperarea întârzierilor, Sorin Grindeanu este preocupat cum să dea mai convenabil vina pe constructorul japonez. Este clar că proiectul – pod și drumuri – este departe de a fi gata. Podul japonez este aproape gata, drumurile românești sunt, ca toate drumurile românești construite de PSD, în întârziere.

Ce pare să-i scape domnului Grindeanu este colosala importanță strategică pe care de 7 luni încoace a căpătat-o zona Galați-Tulcea-Constanța. Războiul din Ucraina a făcut din zona Tulcea-Galați-Brăila cel mai important hub de pe ruta cerealelor din Ucraina către lume. Nu este exagerat să spun că de starea infrastructurii din zona aceasta depind viețile a sute de milioane de oameni din Africa.

Și ce ne spune Sorin Grindeanu? Ne spune că drumul expres Galați – Brăila va fi gata abia la finele anului 2023. Pentru cei care nu știu, drumul expres va trece peste râul Siret și peste complexul feroviar de la Bărboși-Triaj printr-un pod lung de 1,7 km. Acest pod este punctul nevralgic al proiectului de drum expres, fiind la acest moment blocat prin minister iar lucrările pentru el nu au fost începute. Ca o comparație, podul peste Dunăre de la Brăila are 1,97 km iar timpul necesar pentru realizarea acestuia fiind unul care nu se încadrează într-un singur an.
 
Despre centura Galați Sorin Grindeanu nu a pomenit nimic. Nu a pomenit deoarece nu are ce. Lucrările ar fi trebuit să înceapă în acest an, însă, se pare, ca nu vor începe prea curând. Guvernul imposturii și incompetenței PSD – PNL – UDMR nu a prins în ordonanța de ajustare a prețurilor și acest proiect, fiind astfel condamnat la sub-finanțare și blocaj chiar înainte de a începe. Ne miră? Nu! Este exact ce face o guvernare împotriva românilor, o guvernare anti-România. O guvernare care nu înțelege că trecem printr-un moment în care ”merge și așa” nu mai merge. S-ar putea ca timpul să nu aibă răbdare cu noi.”
 



Go to top