Senatorul USR PLUS Ștefan Pălărie: Școala românească a căpătat trăsăturile unui depozit de curierat la mâna a doua

Senatorul USR PLUS, Ștefan Pălărie, critică dur organizarea Marii Testări, după ce la nici o saptămână de la startul campaniei, deja sunt semnalate foarte multe probleme de către părinți și profesori. Fără instrucțiuni clare, sarcina de organizare și operaționalizare a căzut pe umerii profesorilor, care uneori sunt nevoiți să își pună atribuțiile pe un plan secundar pentru a asambla testele primite vrac.
Ștefan Pălărie: „Săptămâna trecută - joi, mai exact - școala românească a căpătat trăsăturile unui depozit de curierat la mâna a doua. Milioanele de teste rapide de salivă au fost primite vrac de către școli, iar profesorii au fost puși în fața faptului împlinit. Marea testare, esențială pentru a ține școlile deschise, s-a transformat în Marea asamblare. Cu punguțe, de plastic sau de hârtie, cu coli și tuș pentru instrucțiuni, așa s-au înarmat, fără să aibă de ales, profesorii, deseori utilizând bani din propriul salariu. Rupând din timpul lor liber sau din timpul utilizat în mod normal pentru corectarea testelor sau pregătirea pentru orele următoare, profesorii, directorii și directorii adjuncți asamblează o dată pe săptămână testele și le distribuie elevilor vinerea pentru a le lua și a le utiliza acasă.”
Senatorul USR PLUS de București afirmă că profesorilor, deși li s-a adăugat forțat încă o atribuție, nu li se oferă nicio compensație.
Ștefan Pălărie: „Este inacceptabil! Și la concluzia asta NU am ajuns doar noi câțiva de pe la București, ci au ajuns zeci și sute de părinți și profesori care, încărcați de frustrare și furie, reclamă lipsa de considerație și indiferența reprezentanților statului român. Atribuții suplimentare, zero compensare.
Senatorul Ștefan Pălărie acuză Ministerul Educației că a compromis o campanie ce ar fi putut transforma școala într-un „exemplu de management al pandemiei”. De asemenea, consideră că nu s-a luat în calcul presiunea pusă pe profesori și părinți și nici nu s-au pegătit temeinic toate detaliile acestei acțiuni.
Ștefan Pălărie: „Ministerul Educației nu pare că a luat în calcul nimic după ce s-a făcut achiziția. Și îmi permit să acuz că a compromis cel mai important moment din această pandemie: momentul când școala putea deveni un exemplu de management al pandemiei, prin testarea în masă. Ministerul și ministrul său nu au luat în calcul presiunea pusă pe profesori. Nu s-au gândit deloc la ce se întâmplă cu acei părinți sceptici chiar de existența virusului sau de pericolul lui. Nu s-au ocupat să explice de la un capăt la altul ce se întâmplă cu rezultatele testării. Nu i-a interesat dacă procesul e corect realizat, dacă nu se va ajunge la abuzuri sau dacă nu se va transforma totul într-o farsă.”
În încheiere, senatorul USR PLUS de București spune că „Ministerul Educației a avut o șansă pe care a ratat-o. A fost aruncată în aer credibilitatea unui întreg proces de testare, credibilitatea autorităților în fața pandemiei. În loc să câștige părinții, profesorii și publicul de partea statului, Ministerul Educației a reușit să arate ceea ce românii văd de 30 de ani: statul se preface că are grijă de sănătatea lor, de banii lor și de educația lor.”
 
În continuare, textul integral al declarației politice:
Săptămâna trecută - joi, mai exact - școala românească a căpătat trăsăturile unui depozit de curierat la mâna a doua. Milioanele de teste rapide de salivă au fost primite vrac de către școli, iar profesorii au fost puși în fața faptului împlinit. Marea testare, esențială pentru a ține școlile deschise, s-a transformat în Marea asamblare. Cu punguțe, de plastic sau de hârtie, cu coli și tuș pentru instrucțiuni, așa s-au înarmat, fără să aibă de ales, profesorii, deseori utilizând bani din propriul salariu. Rupând din timpul lor liber sau din timpul utilizat în mod normal pentru corectarea testelor sau pregătirea pentru orele următoare, profesorii, directorii și directorii adjuncți asamblează o dată pe săptămână testele și le distribuie elevilor vinerea pentru a le lua și a le utiliza acasă. Este inacceptabil! Și la concluzia asta NU am ajuns doar noi câțiva de pe la București, ci au ajuns zeci și sute de părinți și profesori care, încărcați de frustrare și furie, reclamă lipsa de considerație și indiferența reprezentanților statului român. Atribuții suplimentare, ZERO compensare.
Mai există și un alt mare motiv care crește frustrarea. Ceva care pune la îndoială și mai mult „bunele intenții” ale întregii operațiuni în ochii profesorilor și părinților. Aceștia sunt furioși pentru ce aud din informațiile care circulă în spațiul public: acelea că aceste teste au fost cumpărate din China cu 1 leu per bucată și apoi vândute statului român cu 15 lei de către samsari de teste de salivă. Iar aceste teste nici măcar nu au fost ambalate individual, punând pe umerii profesorilor și părinților o muncă ce ar fi putut fi ușor evitată printr-un contract care a fost prost făcut.
Ministerul Educației nu pare că a luat în calcul nimic după ce s-a făcut achiziția. Și îmi permit să acuz că a compromis cel mai important moment din această pandemie: momentul când școala putea deveni un exemplu de management al pandemiei, prin testarea în masă. Ministerul și ministrul său nu au luat în calcul presiunea pusă pe profesori. Nu s-au gândit deloc la ce se întâmplă cu acei părinți sceptici chiar de existența virusului sau de pericolul lui. Nu s-au ocupat să explice de la un capăt la altul ce se întâmplă cu rezultatele testării. Nu i-a interesat dacă procesul e corect realizat, dacă nu se va ajunge la abuzuri sau dacă nu se va transforma totul într-o farsă.
Ministerul Educației a avut o șansă pe care a ratat-o. A fost aruncată în aer credibilitatea unui întreg proces de testare, credibilitatea autorităților în fața pandemiei. În loc să câștige părinții, profesorii și publicul de partea statului, Ministerul Educației a reușit să arate ceea ce românii văd de 30 de ani: statul se preface că are grijă de sănătatea lor, de banii lor și de educația lor.”


Go to top