Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR George Mîndruță: ”Guvernul a adoptat zero măsuri pentru scăderea prețului carburanților!”

Senatorul USR de Suceava George Mîndruță acuză guvernul că nu a adoptat nicio măsură reală de reducere a prețurilor la carburanți, în condițiile în care într-un an de zile prețul la pompă și pentru benzină și pentru motorină s-a dublat.
 
Într-o declarație politică, senatorul USR George Mîndruță dă ca exemplu alte țări din Uniunea Europeană care au adoptat măsuri pentru reducerea prețurilor carburanților, cu efecte benefice în lanț, atât pentru consumatorul final cât și pentru economie, în general.
 
George Mîndruță:” În luna februarie, USR a depus o inițiativă legislativă care propunea scăderea valorii TVA-ului pentru carburanți de la 19% la 5%. Adoptarea initiațivei legislative ar fi ușurat românii de povara prețurilor uriașe, dar orgoliile politice au avut prioritate din nou, așa că propunerea USR-ului nu a fost luată în seamă.
 
În declarația sa politică, senatorul USR de Suceava, George Mîndruță se întreabă cât mai trebuie să crească prețul carburanților pentru ca cei din coaliția de guvernare să ia măsuri concrete pentru a veni în ajutorul populației și, de asemenea, în sprijinul agenților economici, afectați de aceste creșteri scăpate de sub control.
 
Iată, în continuare, țextul întegral al declarației politice:
 
 
”Zero măsuri pentru scăderea prețului carburanților
În ultimul an, un litru de motorină sau benzină a ajuns să coste în România cu 59% mai mult, fiind cea mai agresivă scumpire din rândul statelor membre ale Uniunii Europene. Important de menționat este faptul că prețul carburanților influențează inevitabil celelalte categorii de produse și servicii care includ costuri legate de carburanți. Cel care suferă cel mai mult este, în cele din urmă, omul de rând.
 
În contextul crizei energetice și al inflației galopante, anunțate inclusiv de Banca Națională a României, în luna februarie, USR a depus o inițiativă legislativă care propunea scăderea valorii TVA-ului pentru carburanți de la 19% la 5%. Adoptarea initiațivei legislative ar fi ușurat românii de povara prețurilor uriașe, dar orgoliile politice au avut prioritate din nou, așa că propunerea USR-ului nu a fost luată în seamă.
 
Ulterior, coaliția de guvernare a anunțat scăderea temporară cu 50% a accizei la carburanți, măsură care ar conduce la scăderea prețului la pompă cu un leu. Teoretic, de această inițiativă ar beneficia milioane de români asaltați deja de prețurile mari la energie, la alimente, și nu numai.
 
Când a venit momentul ca guvernul să pună în aplicare aceste măsuri, aflăm că, în realitate, nu există un acord al coaliției în acest sens. Avem, de fapt, doar anunțuri și promisiuni pompoase, făcute în scopul de a câștiga capital politic. Războiul orgoliilor și al intereselor este pentru PNL și PSD, mai important decât bunăstarea românilor.
 
Între timp, prețul carburanților crește. Românii trec granița pentru a cumpăra combustibil din Ungaria, de asemenea, stat UE, la un preț cu aproximativ o treime mai mic decât în țara noastră. Alte state membre ale Uniunii Europene au luat măsuri pentru ca populația să nu resimtă impactul creșterii masive a prețului la carburanți. Polonia și Slovenia se numără printre ele, reducând cuantumul accizelor pentru motorină și benzină. În schimb, în România se ridică din umeri și se ezită când trebuie să se pună în aplicare promisiunile politice.
 
În acest context, mă întreb cât mai trebuie să crească prețul carburanților pentru ca cei din coaliția de guvernare să ia măsuri concrete pentru a veni în ajutorul populației și, de asemenea, în sprijinul agenților economici, afectați de aceste creșteri scăpate de sub control.”
 



Go to top