Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR Ștefan Pălărie: „Legile educației – un experiment absurd făcut pe copiii României”

Senatorul USR de București, Ștefan Pălărie, o acuză pe Ministrul Educației, Ligia Deca, de elaborarea unor legi absurde, de o manieră absurdă și că acest proiect se va transforma într-un experiment asupra copiilor României.

Într-o declarație politică, senatorul USR Ștefan Pălărie arat că impactul nu a fost studiat nicidecum, declarațiile doamnei Deca fiind o dovadă în acest sens: „ministra se apără și spune că <este timp> – că în 4 ani, până când va ajunge această generație să dea examenul... <va fi pilotat> noul sistem”. Școala românească a devenit un experiment, care îi va costa pe copii și care împinge continuu părinții să plătească meditații peste meditații.

Senatorul USR Ștefan Pălărie: „Să ne răspundă doamna ministru - Bun, și ce facem dacă pilotarea eșuează? Dacă rezultatul studiului pilot e prost? Ce facem dacă, după 4 ani, vedem că legea e de fapt proastă?! Tragem întâi glonțul și apoi fugim? Modificăm legea la loc după 4 ani când toți elevii se pregătesc deja de admitere? Sau vom continua cu o lege proastă pentru că nu mai avem ce face și răul a fost făcut azi?”

Senatorul USR de București, Ștefan Pălărie, arată că legile educației sunt un pachet de măsuri, în aparență frumoase, dar care nu au la bază studii de impact, scoase din burtă, iar din nefericire acestea vor avea efectul unui experiment scump asupra copiilor României.
 
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:

Legile educației – un experiment absurd făcut pe copiii României

Introducerea unui examen pentru admiterea în liceele „bune” rămâne un mister: de ce e introdus? Cine a dorit asta? La ce și cui folosește? Este un mister pentru toată lumea și de ce a fost ales ca, pentru 60% dintre locuri, admiterea să fie cu examen și, pentru restul, fără.
Absolut nicio explicație nu a venit pentru o decizie care a enervat elevii și părinții și pe care o resping tot mai mulți profesori.
Am spus că legile educației anunțate luni sunt un experiment pe copiii României, iar ministrul Ligia Deca îmi confirmă asta din plin cu fiecare declarație. Nu există absolut niciun studiu sau calcul pe care să se fi construit această decizie.
Întrebată fiind de presă, în mod repetat, ministra se apără și spune că „este timp” – că în 4 ani, până când va ajunge această generație să dea examenul... „va fi pilotat” noul sistem. Adică se va face un studiu să se vadă IMPACTUL măsurii luate deja!
După o logică de bun simț, orice studiu științific și aplicat asupra acestui nou sistem trebuia făcut ÎNAINTE de a scrie legea. Nu după!
De ce introduci o măsură în lege și abia apoi faci studii ca să îți justifici decizia?! E totul făcut pe dos.
Legile educației sunt o colecție de astfel de măsuri fără logică, de declarații de intenție și de principii frumoase scoase din burtă. Îmi asum ce spun - sunt scoase din burtă ca să dea bine ori ca să satisfacă un interes mărunt al cuiva de prin sistem sau de la partid.
Obsesia politicienilor românești de a copia forme și apoi de a vedea cum le umplu cu ceva a dăunat timp de 30 de ani educației românești. Școala a devenit un experiment continuu, pe care de fiecare dată l-au plătit generațiile de copii. Asta în timp ce miniștrii au trecut bine-merci prin funcție, și-au luat salariul sau pensia specială și nu s-au mai uitat în urmă.
Acum, suntem în fața unei astfel de decizii care ne va costa și va împărți copiii României doar după posibilitățile pe care le au părinții de a plăti meditații peste meditații. O știm noi, o știu profesorii, părinții, o știe toată lumea. De ce să așteptăm atunci rezultatul unui experiment ratat din fașă?
Să ne răspundă doamna ministru - Bun, și ce facem dacă pilotarea eșuează? Dacă rezultatul studiului pilot e prost? Ce facem dacă, după 4 ani, vedem că legea e de fapt proastă?! Tragem întâi glonțul și apoi fugim?
Modificăm legea la loc după 4 ani când toți elevii se pregătesc deja de admitere? Sau vom continua cu o lege proastă pentru că nu mai avem ce face și răul a fost făcut azi?”
 



Go to top