Senatorul USR de București, Ștefan Pălărie, argumentează că în forma trecută prin Camera Deputaților, modificările la legile educației promovate de Ministrul Educației Ligia Deca nu reprezintă decât o Restaurație, un eșec al președintelui Iohannis și o victorie pentru plagiatori.
Într-o declarație politică, senatorul Ștefan Pălărie susține că ”România Educată”, proiectul de țară susținut de președintele Iohannis nu a fost decât Cântecul de sirenă care să ne adoarmă, sau Calul Troian care să ascundă adevăratele lor intenții.
Ștefan Pălărie: ”În loc să ne uităm la țările civilizate ca modele de a genera excelență academică - partidele de la guvernare au o altă prioritate: să își scape colegii plagiatori de tinichelele legate de coadă. Nu s-a schimbat așadar, nimic, nu s-a reformat nimic, nu s-a îmbunătățit nimic. Rămânem cu aceeași școală care va abandona jumătate de generație, cu segregare între cei cu bani și cei fără bani, cu diferențe de oportunități de 6 la 1 între rural și urban, fără ca ceva din legile acestea să atingă vreo problemă dureroasă.”
De asemenea, senatorul USR de București, Ștefan Pălărie, denunță ”blatul dintre PSD și PNL, când PSD și-a retras subit sute de amendamente, de la o oră la alta – imediat după ce a primit ce dorea la schimb, de la PNL: ca rectorii politici, membri de partid, să poată avea mandate pe încă 10 ani și putere sporită la conducerea universităților.
Concluzia este dezarmantă: de pe urma modificărilor școala românească pierde iremediabil, de câștigat câștigă plagiatorii, impostorii și cei abonați la funcții cu sprijin de la partid.
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
”Calul troian din România Educată
Într-o zi de mare însemnătate pentru istoria României, ziua Independenței României, are loc, în Camera Deputaților, un vot ce marchează un foarte mare rateu al ultimilor ani – al președinției Iohannis și al guvernelor girate de taciturnul de Cotroceni.
Se dă votul pe proiectele de lege ale educației. În loc să avem o încununare a unui mare Proiect de Țară, avem, cu toată părerea de rău, un Mare Eșec de Țară.
Măștile au căzut. Îi vedem ce și-au dorit și au poftit. După luni întregi de secretizare, în ultimele săptămâni de dezbateri în fața camerelor de luat vederi, am văzut exact ce urmăresc partidele din coaliție, care s-au ascuns atât de mult după cuvinte frumoase și lozinci.
Iar, ceea ce și-au dorit, iată, este o Restaurație. Puterea lor și mai mare în educație. Să își facă loc și mai mult politicienii și politrucii în funcții și să nu îi mai poată da nimeni la o parte.
România Educată, vedem acum, a fost Cântecul de sirenă care să ne adoarmă. Sau Calul Troian care să ascundă adevăratele lor intenții. Sau cum se spune prin cartier – ne-au trimis pe toți după fentă.
Au plâns pe umărul școlilor, ne-au spus că suferă pentru dramele din educație... doar ca să poată să introducă modificări toxice – să politizeze sau să baronizeze.
Am văzut, de exemplu, cum PSD și-a retras subit sute de amendamente, de la o oră la alta – imediat după ce a primit ce dorea la schimb, de la PNL: ca rectorii politici, membri de partid, să poată avea mandate pe încă 10 ani și putere sporită la conducerea universităților.
Am văzut că plânsetul pentru abandonul școlar, atât dinspre PSD, cât și dinspre PNL, era o glumă proastă, pentru că dorința le era alta: să scape de plagiat, printr-o mică șopârlă de tip Iordache despre „erorile materiale de citare”.
În loc să ne uităm la țările civilizate ca modele de a genera excelență academică - partidele de la guvernare au o altă prioritate: să își scape colegii plagiatori de tinichelele legate de coadă.
Nu s-a schimbat așadar, nimic, nu s-a reformat nimic, nu s-a îmbunătățit nimic. Rămânem cu aceeași școală care va abandona jumătate de generație, cu segregare între cei cu bani și cei fără bani, cu diferențe de oportunități de 6 la 1 între rural și urban, fără ca ceva din legile acestea să atingă vreo problemă dureroasă.
În dezbaterea ce urmează de la Senat, USR va re-pune în discuție cele 26 de linii roșii fără de care nu există schimbare profundă în educație și care au fost respinse aproape integral la prima dezbatere din Camera Deputaților. Educația merită mult mai mult!”