Senatorul USR Sebastian Cernic acuză PSD că minte electoratul, făcând promisiuni de care apoi uită.
Într-o declarație politică, senatorul USR de Bacău prezintă un scurt istoric al eșecului construirii unui proiect de infrastructură esențial pentru România: Autostrada A13, care ar urma să lege Bacăul de Brașov, cu efecte economice benefice evidente.
Sebastian Cernic: ” În mod normal, autostrăzile se construiesc și se văd, PSD a reușit să îngroape până și speranța că putem avea o autostradă care să lege Bacăul de Transilvania și mai departe, de Vestul Europei. Stimați colegi, știți ce ar trebui sa fie pe coliva acestei autostrăzi? Sigla PSD Bacău!”
Concluzia declarației politice a senatorului USR de Bacău, Sebastian Cernic este simplă: ”Avem bani europeni pentru A13. Ce a făcut USR în 8 luni pentru A7, se vede. Pe A7 se lucrează și în curând se va circula. Pentru A13, autostrada ghinion, PSD si PNL cântă prohodul.”
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
”PSD s-a asigurat că Autostrada Bacău - Brașov va rămâne un proiect pe hârtie, o promisiune pe mulți bani
Stimați colegi, mai ales cei de la PSD și PNL - ciuliți bine urechile la ce o să vă spun! De 30 de ani promiteți că Moldova va putea fi legată de Europa prin A13. Aceste promisiuni se tot reînnoiesc la fiecare ciclu electoral. Și de data aceasta ați amânat, anulat, reluat și iar amânat acest proiect.
O fi Moldova fără drumuri și autostrăzi, om fi noi mai departe de Europa, dar nu ne puteți opri să fim europeni și să vă spunem simplu și tare: "Ajunge cu minciuna!" Iată un scurt istoric al eșecului Autostrăzii Bacău - Brașov, un brand pentru pesediștii de frunte care au câștigat câteva mandate cu această promisiune electorală:
• Dacă în 1989 autostrada Bacău - Brașov era la stadiul ZERO, azi e fix în același punct. Cam așa arată istoria acestui eșec premeditat în cinci pași:
1. Primii 30 de ani după Revoluție nu s-a făcut nimic (1989-2019);
2. În 2019 s-a lansat prima licitație pentru studiul de fezabilitate și în 2020 s-a semnat contractul;
3. În vara lui 2022 contractul s-a reziliat la un stadiu incipient, nici măcar nu începuseră studiile de teren, proiectarea de detaliu, acordul de mediu etc.
4. În toamna lui 2022 s-a lansat a doua licitație pentru studiul de fezabilitate, însă în ianuarie 2023 PSD-PNL a anulat-o. Au făcut caietul de sarcini așa de prost, încât niciun proiectant nu a fost interesat.
5. În martie 2023 a fost lansată a 3-a licitație pentru studiul de fezabilitate. În mai s-au depus 3 oferte. Nici până astăzi, 9 luni mai târziu, nu au fost în stare să anunțe câștigătorul licitației și să se apuce de treabă.
În mod normal, autostrăzile se construiesc și se văd, PSD a reușit să îngroape până și speranța că putem avea o autostradă care să lege Bacăul de Transilvania și mai departe, de Vestul Europei.
Stimați colegi, știți ce ar trebui sa fie pe coliva acestei autostrăzi? Sigla PSD Bacău!
Și în final să nu uitați că aveam bani europeni și pentru acest tronson. Dar aceștia nu merg în portbagajul vostru și nici în vacanțe de lux ca la PNL. Vedeți că ce a făcut USR în 8 luni pentru A7, PSD nu a reușit nici în 34 de ani. Pe A7 se lucrează și în curând vom circula.
Pentru A13, autostrada ghinion, PSD si PNL cântă prohodul. Amin!”