Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatoarea USR Adina Săniuță: ”Încă un eșec al statului în promovarea brandului de țară al României, de data aceasta la Berlin!”

Senatoarea USR de București, Adina Săniuță, acuză guvernul de incompetență și risipirea banului public cu ocazia participării la târgul de la Berlin „Grüne Woche”.
Într-o declarație politică, senatoarea Adina Săniuță, care este membră a comisiei pentru buget-finanțe din Senat, arată că statul român a cheltuit 64.000 de Euro, pe un stand anost, în condițiile în care acolo trebuiau să fie promovate cu creativitate, produsele românești.
Adina Săniuță: ”La Berlin, România s-a prezentat cu un stand anost, un spațiu insipid decorat, câteva vitrine frigorifice unde zăceau o mână de produse haotic aranjate care nu te îmbiau la a afla mai multe despre ce înseamnă România din punct de vedere gastronomic. Moldova, o țară mai mică și mai puțin dezvoltată economic, reușește de ani buni să se prezinte la târgurile de promovare din străinătate în mod profesionist. Țara noastră vecină de ce poate? ”
Senatoarea USR Adina Săniuță arată că, în timp ce statul român a plătit pentru stand 64.000 de euro, pentru exact același stand o firmă privată a plătit cel mult 7.000 de euro.
Concluzia declarației politice a senatoarei USR de București, Adina Săniuță este că promovarea trebuie făcută de mediul privat, de companii care-și știu cel mai bine produsele, iar statul poate contribui prin a oferi facilități fiscale antreprenorilor angrenați în activități de promovare.
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
 
”Încă un eșec al statului în promovarea brandului de țară al României

La mai puțin de un an de la prezentarea dezastruoasă a imaginii României la Târgul de Turism din New York, unde promovarea a însemnat o perdea neagră pe care au fost expuse câteva fotografii – cu siguranță și un copil de grădiniță ar fi fost mai creativ și asta fără să cheltuie banii contribuabililor – un alt eșec marca PSD-PNL, facturat tot românilor, a avut loc târgul de la Berlin „Grüne Woche”.

64000 de Euro, atât a costat standul unde trebuiau să fie promovate produsele românești, rezultatul fiind un spațiu insipid decorat, câteva vitrine frigorifice unde zăceau o mână de produse haotic aranjate care nu te îmbiau la a afla mai multe despre ce înseamnă România din punct de vedere gastronomic. Și avem ce oferi.

Moldova, o țară mai mică și mai puțin dezvoltată economic, reușește de ani buni să se prezinte la târgurile de promovare din străinătate în mod profesionist. Țara noastră vecină de ce poate?

Știți cât a plătit un antreprenor român, care a participat independent la același târg, pentru un stand asemănător? 6000 - 7000 de Euro. Asta ne arată că statul român știe doar să cheltuie: MULT și PROST.

De unde cheltuie? Din banii românilor, cărora deunăzi le lua zeciuiala pe boală și acesta este doar un exemplu prin care guvernarea PSD-PNL bagă adânc mâna în buzunarul celor care muncesc corect și care plătesc taxe, impozite, contribuții, din ce în ce mai multe.

Da, România trebuie să participe la târguri internaționale! Da, România trebuie să prezinte lumii ceea ce are de oferit, de la produse industriale la produse agricole, de la IT la servicii HORECA și gastronomie, și cultură. Am militat mereu pentru dezvoltarea brandului de țară și promovarea exporturilor. Însă statul nu este în stare să facă o promovare eficientă și la costuri rezonabile.

România a avut 8 programe de promovare din 1995 încoace și niciunul nu a fost un succes răsunător, nu a rupt gura târgului, ca să zic așa. Promovarea trebuie făcută de mediul privat, de companii care-și știu cel mai bine produsele, iar statul poate contribui prin a oferi facilități fiscale antreprenorilor angrenați în activități de promovare.”



Go to top