Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR PLUS Marius Bodea: ”Elevii sunt în era digitală. Școala românească, încă nu!”

Senatorul USR PLUS de Iași, Marius Bodea, atrage atenția că pandemia a scos la iveală un fenomen extrem de interesant: elevii sunt deja în era digitală, în timp ce infrastructura școală și currricula academică sunt cu mult în urmă.

Într-o declarație politică, Marius Bodea argumentează că în pandemia a prins școala românească, reticentă la modernizare, complet nepregătită, administrația școlilor și cadrele didactice fiind nevoite să recupereze repede ce au ignorat în trecut.
 
Marius Bodea: ”Abilitățile digitale ale profesorilor erau mult sub necesitățile unei adaptări rapide. Părinții s-au trezit în fața unei situații noi, aceea de a înlocui, parțial, rolul cadrelor didactice. Greul a fost dus de elevi. Dar ei s-au descurcat și cel mai bine. Au învățat repede să folosească instrumentele online, fiind oricum crescuți într-o epocă digitală, s-au mobilizat pentru a recupera materia pierdută și au descoperit noi căi de a învăța.”
 
Concluzia declarației politice a senatorului USR PLUS de Iași, Marius Bodea este că în viitorul imediat, administrația centrală și cea locală trebuie să se concentreze pe aducerea școlilor la un nivel modern de tehnologizare iar curricula școlară trebuie și ea modificată pentru a fi relevantă elevilor de secol XXI.
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
 
Cum iese școala din pandemie?
S-a încheiat un an școlar extrem de complicat, în care elevii, profesorii și părinții au trebuit să se adapteze unor situații nemaiîntâlnite până acum.
Trecerea la cursuri în online, din cauza pandemiei, a fost o provocare grea, pentru care puțini erau pregătiți. Școala românească, reticentă la modernizare, a trebuit să recupereze repede ce a ignorat în trecut.
Abilitățile digitale ale profesorilor erau mult sub necesitățile unei adaptări rapide. Părinții s-au trezit în fața unei situații noi, aceea de a înlocui, parțial, rolul cadrelor didactice.
Greul a fost dus de elevi. Dar ei s-au descurcat și cel mai bine. Au învățat repede să folosească instrumentele online, fiind oricum crescuți într-o epocă digitală, s-au mobilizat pentru a recupera materia pierdută și au descoperit noi căi de a învăța.
Dar totul a fost în zadar dacă noi, cei din legislativul României și din executiv nu demonstrăm că am învățat ceva din experiența prin care am trecut și noi, și copiii noștri.
Pentru viitorul imediat, administrația centrală și cea locală trebuie să se concentreze pe aducerea școlilor la un nivel modern de tehnologizare. La începutul pandemiei, au fost situații când cursurile nu au putut fi ținute pentru că școala nu a putut transmite lecțiile.
Prea mult din povara financiară a fost lăsată pe profesori și părinți, în condițiile în care peste 1 milion de elevi nu aveau, acum un an, acces la un dispozitiv modern sau la internet.
E importantă creșterea gradului de competență digitală a cadrelor didactice. Este inadmisibil, totuși, ca în 2021, ca învățător sau profesor, să nu știi să folosești un computer. E un semn de întrebare asupra capacității tale de a îndruma copiii într-o lume tot mai digitalizată. Chiar dacă ești profesor de geografie sau limba română.
Și, nu în ultimul rând, programa trebuie adaptată astfel încât să permită cu adevărat o educație online eficientă. Încropelile de anul trecut au fost justificate de situația neașteptată în care am intrat. Dar acum nu mai e cazul. ”



Go to top