Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR PLUS Ștrefan Pălărie: ”Este momentul să punem interesul elevului și nu al directorului sau al inspectorului școlar în centrul sistemului educațional”

Senatorul USR PLUS Ștefan Pălărie susține directorii de școli trebuie numiți prin concursuri transparente, având la bază criterii care au ca element central competența deoarece directorii profesioniști vor lucra pentru profesori, pentru ca aceștia să se îngrijească de copiii noștri.
Stefan Pălărie: Este momentul să elaborăm politici publice în educație, este momentul să nu mai lăsăm viitorul copiilor noștri în mâna oamenilor nepregătiți, sau mai rău, în mâna oamenilor care sunt neinteresați de corectitudine și echitate în educație. Văzută din exteriorul ei, educația pare mai degrabă a fi despre politică (politics), nu despre politici publice (policies).”
Într-o declarație politică, Ștefan Pălărie susține că în luna ianuarie a acestui an, la final de mandat, peste 700 de directori școlariau fost schimbați de către inspectoratele școlare și că după treizeci de ani de democrație este perpetuată detașarea în interesul învățământului pentru ocuparea funcțiilor de conducere în învățământ, în loc să se acționeze strict în interesul elevului!

Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:

Titlul declarației politice: Anti-intelectualismul din România
În România putem să vorbim, din păcate, de o lungă tradiție a anti-intelectualismului. De treizeci de ani privim cum generații întregi sunt private de educație de calitate. Este momentul să elaborăm politici publice în educație, este momentul să nu mai lăsăm viitorul copiilor noștri în mâna oamenilor nepregătiți – fie că vorbim despre dascăli sau despre directori - sau mai rău, în mâna oamenilor care sunt neinteresați de corectitudine și echitate în educație. Văzută din exteriorul ei, educația pare astăzi mai degrabă a fi despre politică – politics în engleză - nu despre politici publice sau policies. Adică, din păcate, educația e mai degrabă astăzi un teren în care actorii politici își măsoară forțele și se încălzesc pentru bătălii electorale, decât un domeniu care se exceleze la capitolul acestor politici publice in beneficiul elevilor și părinților.
Un fapt recent, peste 700 de directori școlari la final de mandat au fost schimbați în luna ianuarie a acestui an de către inspectoratele școlare din întreaga țară. După treizeci de ani de democrație, în continuare, perpetuăm detașarea în interesul învățământului pentru ocuparea funcțiilor de conducere din învățământ. Faimosul ”interimat” la ordinul și pixul cuiva.
 
Astăzi este momentul să acționăm în interesul elevului!
Noi toți suntem obligați moral să lucrăm pentru ca directorii de școli să fie numiți prin concursuri transparente, având la bază criterii care au ca element central un singur lucru: competența. Directorii profesioniști vor lucra, astfel, pentru profesori – atenție! – și nu pentru altcineva, pentru ca aceștia să se îngrijească de copiii noștri.
Personal, îmi doresc ca anul 2021 să fie ultimul în care mai discutăm despre modul în care sunt directorii de școală numiți sau aleși pe baza unui concurs. Sistemul de educație o să fie funcțional atunci când omul care îi conduce nu contează, atunci când o să reușim, de fapt, să depersonalizăm sistemul, atunci când în centrul sistemului o să fie elevul – atenție – sau studentul, și nu inspectorul sau directorul.
Mă bucur tare mult să anunț cu această ocazie, de la tribuna Plenului Senatului, faptul că Senatul României va găzdui mâine, de la ora 14-00, la Sala Avram Iancu, o dezbatere publică despre cea mai bună modalitate de organizare a unor concursuri decente, profesioniste, corecte, pentru peste 7.000 de unități școlare cu personalitate juridică, în acest an. Vă așteptăm acolo cu mare interes”



Go to top