Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senatorul USR PLUS Marius Bodea: ”Nerușinare tip PSD: 30 de ani nu au construit un metru de autostradă spre Moldova, iar acum nu le-ar vrea nici în PNRR”

Senatorul USR PLUS de Iași, Marius Bodea acuză PSD de ipocrizie și nerușinare în condițiile în care, după ani de zile în care au spus „Moldovenii pot să mai aștepte autostrăzi” în Planul Național pentru Redresare și Reziliență (PNRR) ministrul USR PLUS al Transporturilor, Cătălin Drulă, a inclus și 383 de kilometri de autostradă care vor deservi Moldova.

Într-o declarație politică, Marius Bodea arată că includerea în PNRR a banilor pentru construcția a două autostrăzi spre Moldova – A& și A8 –reprezintă o victorie care marchează o schimbare de atitudine față de această regiune.
 
Marius Bodea: ”Ani de zile, mult prea mulți, Moldova a fost tratată de politicienii de la București ca sora săracă, o regiune de mâna a doua. „Moldovenii pot să mai aștepte...” era deviza principală. Pentru USR PLUS și actuala coaliție de guvernare, în schimb, dezvoltarea Moldovei este o prioritate. O prioritate dovedită cu fapte.  Dezvoltarea economică nu poate avea loc fără autostrăzi. Prea puțini investitori sunt dispuși să construiască unități de producție în zone în care e foarte greu să aduci materia primă și să duci marfa către alte piețe.”
 
Concluzia declarației politice a senatorului USR PLUS de Iași, Marius Bodea este că indolența și incompetența PSD timp de 30 de ani sunt cauzele directe nu numai a lipsei autostrăzilor, dar și a lipsei unor studii geotehnice sau avize de mediu care ar fi putut scurta termenele de intrare în exploatare a celor două noi autostrăzi.
 
Iată, în continuare, textul integral al declarației politice:
 
”Autostrăzile spre Moldova și nerușinarea PSD
Includerea în Planul Național pentru Redresare și Reziliență (PNRR) a banilor pentru construcția a 383 de kilometri de autostradă care vor deservi Moldova reprezintă o victorie, fără îndoială, căci marchează, în primul rând, schimbarea de atitudine față de regiunea noastră.
 
Ani de zile, mult prea mulți, Moldova a fost tratată de politicienii de la București ca sora săracă, o regiune de mâna a doua. „Moldovenii pot să mai aștepte...” era deviza principală.
Pentru USR PLUS și actuala coaliție de guvernare, în schimb, dezvoltarea Moldovei este o prioritate. O prioritate dovedită cu fapte.
Dezvoltarea economică nu poate avea loc fără autostrăzi. Prea puțini investitori sunt dispuși să construiască unități de producție în zone în care e foarte greu să aduci materia primă și să duci marfa către alte piețe.
Bucuria noastră este că am început deja să îndreptăm această nedreptate care i s-a făcut Moldovei.
În schimb, constat, fără uimire, că cei mai vehemenți comentatori de pe margine privind includerea autostrăzilor A7 și A8 în PNRR sunt liderii ieșeni ai PSD.
Da, acel PSD care a blocat proiectele mai bine de 15 ani, care au venit cu soluții imposibil de aplicat de genul parteneriat public-privat, propusă de Darius Vâlcov, vicepremierul lui Dragnea.
Moldovenii nu mai au răbdare și ar vrea ca autostrăzile să fie gata mâine. E absolut firească această dorință .
Și ar fi fost posibil, dacă guvernele PSD și-ar fi făcut treaba. Dacă, de exemplu, am fi avut forajele făcute, dacă am fi avut studiile geotehnice și avizele de mediu. Dacă PSD ar fi făcut la timp documentele potrivite, acum ne-am fi putut apuca de treabă.
Numai că nimic din acest lucru nu s-a întâmplat.
Cei mai ridicoli, în acest context, sunt liderii PSD Iași, care acum se fac că le pasă de aceste autostrăzi.
Este o mare nerușinare ca PSD să strige cel mai tare acum pe tema autostrăzilor din Moldova!”



Go to top