Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK

Senator PNL, Monica Cristina Anisie, președinte Comisie –„Susțin distincția clară între ideea de consilier școlar - ale cărui competențe vin în sprijinul parcursului vocațional al tânărului - și cea de psiholog școlar, care să asigure intervenția psihologică.”

Comisia pentru învățământ, tineret și sport din cadrul Senatului României a organizat joi, 27 mai 2021, dezbaterea: ,,Psihologii școlari: angajați ai sistemului de educație sau profesioniști independenți ce pot fi contractați de unitățile de învățământ?”
Dezbaterea a fost moderată de Monica ANISIE, președinta Comisiei și Nicoleta Larisa ALBERT, președinta Asociației Proacta EDU și a avut ca invitați reprezentanţi ai Ministerului Educației, Colegiului Psihologilor din România, senatori, deputați, reprezentanți ai elevilor și părinților, precum și profesorii universitari doctori Mircea Miclea și Daniel David.
În cadrul acestui eveniment a fost evaluată situația actuală privind accesul elevilor la serviciile psihologilor școlari și au fost făcute propuneri privind integrarea acestei profesii în sistemul educațional românesc, răspunzându-se la întrebările:
•          cine să poată deveni psiholog școlar?
•          cum să se formeze inițial, cum să fie asigurată formarea continuă?
•          ce proceduri de recunoaștere și intrare în profesie să fie reglementate?
•          care să fie  autoritatea de reglementare a profesiei?
•          care să fie raportul de muncă sau colaborare cu sistemul de educație?
“Prin organizarea acestui eveniment, am urmărit identificarea problemelor și, în mod special, a modalităților de soluționare a acestora, astfel încât interesul copilului să primeze. Personal, am conștientizat nevoia stringentă de sprijin emoțional pentru elevi la nivelul unității de învățământ. Susțin însă distincția clară între ideea de consilier școlar - ale cărui competențe să vină în sprijinul parcursului vocațional al tânărului - și cea de psiholog școlar, care să asigure intervenția psihologică. Avem nevoie să lucrăm împreună, iar consilierii școlari să fie susținuți de psihologi. Astfel, nu trebuie să vorbim despre o opțiune între aceste categorii, ele sunt complementare, iar creșterea personalului specializat este imperativă!”, a transmis Monica Anisie participanților.
Mai multe declarații făcute de în cadrul dezbaterii puteți urmări aici: 
https://www.youtube.com/watch?v=e6ZYZ70Zhyg



Go to top