Senatorul USR PLUS de București, Ștefan Pălărie, este de părere că discursurile sforăitoare de la început de an școlar nu rezolvă problemele majore ale sistemului educațional din România: infrastructură de calitate, cadre didactice motivate și pregătite, curriculum echilibrat.
Într-o declarație politică, Ștefan Pălărie arată că, din contră, în loc să facă pași hotărâți în direcția rezolvării acestor probleme, în această vară, inspectorii școlari au pus pe primul plan agenda de partid și nu interesele elevilor.
Ștefan Pălărie: ”Din păcate, în această vară, pe lângă provocările generate de pandemie, o parte din politicienii din România, au ales ca în loc să pună binele copiilor pe primul plan, să continue politizarea unităților de învățământ. Anul acesta, când aveam nevoie mai mult decât oricând de stabilitate, construcție și predictibilitate la nivelul conducerilor școlare, în multe din județele țării inspectori școlari au pus pe primul plan, fără nici o rușine, agenda de partid. Aceștia au înlocuit mii de directori de școală, culminând cu cazuri halucinante precum cel al județului Dolj, în care peste 50% din școli au început luna septembrie cu directori noi numiți din pix. Mai precis, speranțele copiilor din județul Dolj, stau în mâna unor oameni numiți directori cu două zile înainte de începerea anului școlar. Acest lucru este absolut inadmisibil.”
În încheierea declarației politice, senatorul USR PLUS de București, Ștefan Pălărie, își exprimă speranța ca anul acesta vor începe reforme capitale în educație, tocmai pentru ca educația să fie în centrul real al unui nou proiect de țară. ”Ne putem juca cu orice, dar nu ne mai putem juca cu speranțele copiilor noștri”, conchide Ștefan Pălărie.
În continuare, textul integral al declarației politice:
”Copiii noștri au reînceput școala. Fiecare început de an școlar este marcat de speranță, iar în ochii copiilor se poate vedea bucuria revenirii la școală.
Este datoria noastră să nu îi mai amăgim cu nobile discursuri pline de promisiuni făcute la ceremonii de deschidere, ci să le oferim prin decizii și fapte cadrul școlar de care au nevoie: infrastructură de calitate, cadre didactice motivate și pregătite, curriculum echilibrat. Toate acestea nu pot fi implementate decât de un management școlar performant.
Din păcate, în această vară, pe lângă provocările generate de pandemie, o parte din politicienii din România, au ales ca în loc să pună binele copiilor pe primul plan, să continue politizarea unităților de învățământ. Anul acesta, când aveam nevoie mai mult decât oricând de stabilitate, construcție și predictibilitate la nivelul conducerilor școlare, în multe din județele țării inspectori școlari au pus pe primul plan, fără nici o rușine, agenda de partid. Aceștia au înlocuit mii de directori de școală, culminând cu cazuri halucinante precum cel al județului Dolj, în care peste 50% din școli au început luna septembrie cu directori noi numiți din pix. Mai precis, speranțele copiilor din județul Dolj, stau în mâna unor oameni numiți directori cu două zile înainte de începerea anului școlar.
Acest lucru este absolut inadmisibil. Eu încă mai sper să trăiesc ziua în care politica de partid să fie definitiv eliminată din școală. Dacă ne întrebăm cum alte țări au performanță educațională, răspunsul este simplu - ei au eliminat politica de partid din școală. Profesorii, părinții, reprezentanți ai societății civile, elevii din România - cu toții își doresc unități de învățământ fără ingerințe politice. Toți aceștia enumerați mai sus, ne-au dat mandat să fim aici pe scaunele din Senatul României. De ce amânăm să punem în aplicare mandatul pe care ni l-au dat?
Copiii noștri au reînceput școala. Îmi doresc ca anul acesta să înceapă reforme capitale în educație, tocmai pentru ca educația să fie în centrul real al unui nou proiect de țară. Ne putem juca cu orice, dar nu ne mai putem juca cu speranțele copiilor noștri.”