Site-ul Senatului României folosește cookie. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosiri cookie-urilor conform OUG 13/24.04.2012 și REGULAMENTUL (UE) 2016/679. OK


Lista opiniilor exprimate pentru propunerea legislativă
L125/2020 Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren şi inundaţiilor
Data Start interval
Data Sfărșit interval
Text:
Numar de înregistrare al opiniei:

ProiectOpinie
L125/2020
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren şi inundaţiilor
Număr de înregistrare: 28
Data de postare a opiniei: 15.02.2020 12:46:00
De la: Perju Genoveva - Elena
Textul opiniei: Aceste case sunt situate pe terenuri cu risc de alunecare si inunda?ii pentru ca acolo s-au emis autoriza?ii de construire. Sunt oameni saraci carora e statul nu le-a rezervat ceva mai bun si care mai trebuie sa si plateasca unui sistem de asigurari care nu a rambursat si nu va rambursa nimic consistent. Pasunile cand se returneaza proprietarilor?

L125/2020
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren şi inundaţiilor
Număr de înregistrare: 8
Data de postare a opiniei: 29.01.2020 0:00:00
De la: Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare Reasigurare
Textul opiniei: Patronatul Român al Brokerilor de Asigurare - Reasigurare (PRBAR) din România îşi declară disponibilitatea de a participa activ la procesul de modificare a Legii nr.260/2008 care reglementează asigurările obligatorii de locuinţe din România. PRBAR a identificat următoarele puncte de interes pentru piaţa de brokeraj si pentru consumatorul final.
1.   Deschiderea vânzării poliţei PAD prin mai multe canale de distribuţie:
Brokerii sunt pregătiţi astăzi pentru a contribui la creşterea gradului de acoperire a fondului locativ prin asigurare, acest lucru fiind un obiectiv strategic al întregii pieţe de asigurări din România.
Alături de brokeri vor putea distribui asigurări obligatorii şi autorităţile administraţiei publice locale sau alte instituţii, cu respectarea legislaţiei specifice distribuţiei de asigurări;
2.   Introducerea celui de-al patrulea risc (furtună):
Apreciem ca va creşte gradul de interes al proprietarilor de locuinţe deoarece suplimentează riscurile acoperite.
Gestionarea daunelor pentru acest risc va constitui un mare efort logistic si financiar, indepartand PAID de la scopul pentru care a fost creata, si anume acela de a oferi protecţie la riscuri cu adevărat catastrofice, asa cum exprima si denumirea companiei: Pool-ul de Asigurare împotriva Dezastrelor!
3.   Abrogarea articolelor care stabilesc sancţionarea în lipsa poliţei PAD:
Atragem atenţia ca o lege care nu presupune penalităţi pentru cei care nu se conformează, nu isi poate atinge obiectivele si nu poate fi luata in serios de către proprietari/asiguraţi, aspect care va genera scăderea gradului de cuprindere in asigurare şi aşa mult sub aşteptările unei legi cu impact social.
4.   Exista prevederi de natură a genera complicaţii în sistemele de emitere, gestiune şi control
dezvoltate de asigurători si de brokeri:                                                             '
Coasigurarea - Definiţia nu este în concordanţă cu legislaţia actuală (Codul Civil), nici cu practicile internaţionale, si nu aduce un plus de valoare pentru asiguraţi.
Introducerea posibilităţii încheierii poliţei PAD pe o perioada mai mare de 12 luni este benefică pentru alinierea la necesităţile finanţatorilor (bănci, societăţi de leasing, etc.) cu condiţia ca perioada de asigurare să fie multiplu de 12 luni, pentru suprapunere temporala cu poliţele facultative emise pentru aceleaşi imobile asigurate.
5.   Nu in ultimul rând, pentru poliţele PAD se impune o simplificare a formularisticii si
procedurilor prealabile cerute de legea distribuţiei de asigurări, nemaifiind necesare DNT, PID, si
transmiterea in prealabil a condiţiilor de asigurare complete, deoarece acestea sunt date de Lege.
Apreciem realist ca simplificarea distribuţiei ar genera categoric un efort si un sprijin din partea brokerilor
pentru creşterea gradului de cuprindere in asigurare, precum si un răspuns pozitiv din partea asiguraţilor
prin accesarea unei polite simple, clare si ieftine.           .    ^



Go to top